Wees jezelf

Wees jezelf

met Geen reacties

Zo laat je jouw merk matchen met jouw stijl 

Het maakt niet uit of je als fotograaf gevraagd wordt om op te treden voor die excentrieke bruid, in die speciale stijl die alléén jij kan. Of dat je bekend bent om jouw geweldige kwaliteiten als bloemist die al die ingewikkelde bloemstuk-voorbeelden van Pinterest moeiteloos zelf kan creëren. Eén ding is zeker: jouw klanten huren jou in vanwege jou en jouw stijl! Als wat jij maakt of doet jouw merk is, kun je niet wegkomen met een huisstijl waarin jij niet te vinden bent. Want dat is waar het om gaat toch? Maar hoe laat je jouw merk matchen met jouw stijl?  

 

Past jouw merk? Een simpele check… 

Je eigen stijl neerzetten is niet direct makkelijk. Want hoe weet je nou of iets bij jou past? Wees om te beginnen eens heel eerlijk. Hoe goed past het uiterlijk van jouw bedrijf bij jou? Er is een super simpele manier om dat te checken. Ben je er klaar voor? 

Loop naar je kledingkast.  

Houd je visitekaartje omhoog.  

Past het?  

Reflecteert het jouw persoonlijke stijl?  

Of… is dat wat je ziet het tegenovergestelde van jouw persoonlijke stijl?  

Uh oh. Maar geen paniek! Misschien is het juist nu gewoon de tijd om de volgende stap te nemen met de vormgeving van je onderneming. 

 

Met trots je kaartjes uitdelen 

Je hoeft niet iets te zijn dat je niet bent. Misschien ben je je huidige design van je onderneming aan het ontgroeien. Misschien was het wel nooit goed eigenlijk, maar had je de ontwerper al betaald. Of misschien heb je een standaard logo gebruikt van een bekende online print-service en lijkt jouw merk op dat van iemand anders? Geen oordeel hier, we moeten allemaal ergens beginnen.  

Alleen zou je jezelf trots en professioneel horen te voelen wanneer je je kaartje aan iemand geeft. Want die is authentiek, uniek en ademt JOU! Dus als je je uitgedaagd voelt door dat gewaagde zwarte font dat jouw opvallende en moderne kledingstijl complimenteert… maar je deelt nog kaartjes uit met zwierige krullerige letters (op een roze achtergrond met schattige witte stipjes). Dan is het tijd om naar die kledingkast te lopen, dat licht aan te zetten en te kijken of alles matcht! 

 

Wees geen copycat 

Met een stijl die bij jou past val je op. Het is prima om je te laten inspireren door alle mooie designs van andere ondernemers (want die voorbeelden zijn er genoeg!). Maar blijf wel dicht bij jezelf en probeer een ander niet na te doen. Jij hebt jouw eigen stijl en dat is wat jouw perfecte klanten aantrekt. Omdat zij jou erin herkennen en zo bij de juiste persoon terechtkomen. En niet bij de zoveelste copycat van iemand die wel durfde te gaan staan voor wie hij of zij is.  

 

Spring eruit en make it pop! 

Dus zoek jouw stijl en spring eruit. Begin bijvoorbeeld eerst met kleuren. Zoek meerdere kleuren die jou aanspreken en die passen bij wat jij wilt uitstralen. Zorg dat je achter elke keuze staat die je maakt. Het gaat niet om de goedkeuring van anderen. Hun mening mag je vragen, maar pas niets toe in je stijl als jij het zelf niet wilt. Want wat maakt het anders nog jouw stijl? Ga voor jouw stijl en make it pop 😊  


De tip van de week: 

Eruit springen met je bedrijf? Blijf dan dicht bij jezelf. Laat je gerust inspireren door een ander, maar volg wel altijd je eigen pad. Je zal zien dat het makkelijker wordt om je eigen stijl te bepalen en dat dit ook klanten aantrekt die echt bij jou passen. 

En wil je het echt goed aanpakken? Als vormgever zoek ik die authentieke sprankel in jou en zet dat om naar een merk wat matcht met jouw stijl. Plan een afspraak en let’s make it pop!