Selecteer een pagina

Verander eens van perspectief

round glass ball reflecting man standing

Geschreven door Lisette Rodenhuis

21 oktober 2019

Je bent al snel geneigd de dingen te doen zoals je altijd doet. Je te houden aan de vaste patronen. Dat is op zich niet erg. In ons vak is het bijvoorbeeld belangrijk dat je sommige dingen doet volgens een bepaalde manier. Denk maar eens aan het bewaken van een huisstijl – ervoor zorgen dat alles volgens die regels ontworpen wordt. Maar… als je altijd volgens dezelfde patronen werkt kan er óók een gevaar insluipen. Je kan namelijk vastroesten in die gewoontes…

Vernieuwing

Als je eenmaal vastzit in dat patroon, kan het een beetje spannend zijn om toch ineens iets nieuws te gaan doen. En des te langer je vast zit, des te moeilijker het zelfs kan zijn om die patronen daadwerkelijk te doorbreken. Dan wil je misschien wel, maar lukt het je niet meer.

Maar toch, is het noodzaak dit wél te doen. 

Werk toe naar vernieuwing. Want via vernieuwing bereik je groei. En met groei, kan jij jouw merk/business uitbouwen.

Denk in problemen

Huh? In problemen denken? Dat is toch het laatste dat je wilt? 

Klopt, als mens zelf is het natuurlijk niet oké om altijd maar in problemen te denken. Word je namelijk niet vrolijk van. Maar in andere situaties (zoals het bedenken van een marketingcampagne) is het juist heel handig om in problemen te denken. Zo kan je van tevoren bepaalde dingen al tackelen waar je anders door verrast zou worden. Ook geeft het nieuwe inzichten en kan het het creatief denkproces behoorlijk helpen. Want ja, hoe los je al die problemen nu op? Ook dáár ga je dus lekker over brainstormen!

Frisse blik

Eerst even kijken naar wat je zelf kan doen natuurlijk. Ben je bijvoorbeeld bezig met een klus, maar loop je vast in jouw denkpatroon? Haal dan een kopje koffie, loop een blokje om, ga iets anders doen. Zorg ervoor dat je even totaal niet bezig bent met de opdracht. Slaap er indien nodig een nachtje over. Of doe het echt goed en plak er een dagje wellness aan vast 😉

Na die korte of lange break kan je met een frisse blik er weer tegenaan. Negen van de tien keer zal je zien dat het tot nieuwe invalshoeken zal leiden.

Vraag hulp

Lukt het je niet zelf? Geen zorgen, veel kan je ook uitbesteden. Zo kan je bij ons bijvoorbeeld terecht als je vastloopt in jouw communicatie(uitingen). Ligt het wat dieper? Is het iets dat je echt zelf moet fixen? Kijk in dat geval eens rond naar een goede business coach.

Onze tip: Verander eens van perspectief

Bekijk de dingen eens vanuit een compleet andere invalshoek en kijk met een frisse blik. Verplaats je in de schoenen van je klant. Of bedenk waarom iets wél (of juist niet) kan. Denk om. Verander van richting.

Dit is ook interessant…

Een nieuw jaar, nieuwe kansen

Een nieuw jaar, nieuwe kansen

Dit is het dan, het einde is in zicht…. Van dit jaar dan he, dus zo dramatisch is het ook weer niet 😉 Het einde van...

Zet de klant centraal

Zet de klant centraal

Het voelt als een open deur om te zeggen dat je als bedrijf je klant centraal moet zetten. Toch is het gemakkelijker...

0 reacties