Stay positive!

Stay positive!

met Geen reacties

Als je werkt met klanten is het belangrijk dat de sfeer goed is. Als iemand zich prettig bij jou voelt, kan hij zich openstellen en versterkt dat jullie band. Zelfs als je een minder makkelijk gesprek moet voeren met klanten, kun je dit positief insteken.

 

Jij bent jouw eigen visitekaartje

Een goede band is de basis van een goede samenwerking. Dat is vanaf het allereerste moment dat je een klant ontmoet. Naast jouw geprinte visitekaartjes ben jij natuurlijk zelf het meest stralende visitekaartje van jouw bedrijf. Jouw eigen uitstraling is van net zo’n grote waarde als je huisstijl. Een lach en open gesprekken worden onthouden op een positieve manier.

 

Positief blijven bij lastige gesprekken

En ook als things get bumpy. Wij proberen bijvoorbeeld altijd eerlijk te zijn in wat wel en niet mogelijk is. Hierdoor hebben wij ook wel eens lastige gesprekken met klanten moeten voeren. Want als je iets geweldigs in je hoofd hebt, is het best teleurstellend als het niet kan. Als het buiten jouw budget ligt of als een strakke deadline echt niet gehaald kan worden. Omdat teleurstellingen achteraf altijd groter zijn, zijn we hierover altijd eerlijk. Hoe jammer iets ook is. Lastige gesprekken moet je niet uit de weg gaan.

 

Denken in oplossingen

En een ‘nee’ hoeft gelukkig niet altijd een ‘nee’ te blijven. Wij kijken altijd naar oplossingen waardoor iets wel kan. Stay positive. Niet alleen benadrukken wat niet kan. Maar wat past wel binnen de mogelijkheden? Misschien de deadline iets oprekken? Of een onnodig ingewikkeld ontwerp omzetten in een design die beter past bij de simpele boodschap die de klant wil overbrengen.

 

Open het gesprek aangaan

En als het dan echt nog niet lukt, dan verwijzen wij door naar creatieve collega’s die het misschien wel voor je kunnen doen. Want dat wij geen professionele video’s maken met special effects betekent niet dat anderen dit niet kunnen. Door positief alle opties te bekijken en open het gesprek aan te gaan, kom je misschien op nieuwe oplossingen.

 

De tip van de week:

Houd in gesprekken met (potentiële) klanten of relaties altijd een open en positieve houding. Oók (of misschien wel juist…) als je een minder gemakkelijk gesprek moet voeren.

 

Wil jij een design wat net zo positief is als jij? Plan een afspraak en let’s make it pop!