Neem de tijd met je marketing

Neem de tijd met je marketing

met Geen reacties

Als ondernemer ben je ongetwijfeld geboren met een talent voor het bedenken van nieuwe ideeën. Ook voor je marketing zijn er vast en zeker tal van opties bij je opgekomen. Toch lukt het niet altijd om deze ideeën om te zetten in concrete en structurele marketingacties. Met andere woorden: veel briljante ingevingen waaien net zo snel weg als dat ze in je opkomen (soms zelfs al tijdens de brainstorm) en andere geïnspireerde voornemens blijken niet meer dan losse flodders en eenmalige acties. Dat kan anders en wel door je marketing goed in te plannen.

 

Verover de wereld

Een onderbouwd marketingplan kan je bedrijf enorm boosten. Het kan zelfs helpen om je medewerkers enthousiast te maken of investeerders te overtuigen van jullie potentie en waarde. Want hoe gaan jullie als bedrijf de wereld veroveren? Vergeet ook vooral niet hoe belangrijk een doordacht plan voor jezelf is om jouw doelen helder voor ogen te hebben. Want als ondernemer is het nu eenmaal niet altijd rozengeur en maneschijn. Als je vooraf de tijd hebt genomen om jouw marketingstrategie uit te werken, heb je een leidraad om aan vast te houden op de momenten dat het varen van de koers uitdagend is.

 

De puntjes op de ‘i’

Als je bezig gaat met je marketingplan wees dan niet bang om te kiezen. Je kunt niet alles doen. Sterker nog: als je alles gaat doen is het als schieten met hagel. Kies de marketinguitingen die jouw boodschap onderstrepen en zet hier vol op in. Perfectioneer je marketingplan en werk hem uit tot in detail. Met de puntjes op de i. Bedenk je bij het opstellen van je marketingplan dat het plannen van je marketing geen eenmalige actie is, maar een continu proces. Zorg dat je minimaal 1 keer per jaar bijstuurt en aanscherpt. Neem afstand en bekijk je bedrijf én je marketing objectief. Evalueer regelmatig de uitvoering van de marketing. Werken de acties zoals je had gepland? Kun je ergens nog meer uithalen? Is de gekozen boodschap nog de juiste?

 

Maak tijd voor de uitvoering

En als laatste: maak ook echt tijd vrij voor de praktische uitvoering. Want met alleen een strak marketingplan bereik je nog geen klanten. Zet de stappen die je gepland hebt en stick to the plan. Schrijf je blogs, maak de folder, pimp je website en gebruik bijvoorbeeld handige tools om je social media vooraf in te plannen. Of zorg ervoor dat je de juiste medewerker of professional aantrekt die de uitvoering uit handen kan nemen. Zodat jouw doordachte marketing ook echt bij jouw klant komt.

 

Onze tip: Neem de tijd met je marketing

Soms is het noodzakelijk om je marketing heel gehaast op te zetten, maar wil je het goed doen dan is het raadzaam om de tijd te nemen. Denk goed na over waar je je middelen in wilt zetten en of jouw boodschap inderdaad wel de juiste is.

Jouw marketing tot in de puntjes doordacht? Studio Rodenhuis helpt jou de juiste koers te varen.