Gewoon ‘doen’!

Gewoon ‘doen’!

met Geen reacties

Online marketing is niet meer weg te denken als je met de branding van je business bezig gaat. Maar als je niet weet waar je moet beginnen kan het best overweldigend zijn. Daarom hebben we deze week een paar mooie tips voor je om er nu mee te beginnen. Want daar begint jouw online marketing mee: gewoon ‘doen’!

 

SEO

SEO is een term die je om de oren vliegt als je in de online wereld een plek wilt veroveren met jouw bedrijf en website. Een grote valkuil waar we veel (startende, maar ook ervaren) ondernemers in zien duiken is dat ze vergeten voor wie ze de teksten schrijven. Maar als je zo druk bent met de SEO kant van je tekst, kun je zomaar je klant uit het oog verliezen. Schrijf jouw websiteteksten daarom gewoon voor de bezoeker en niet voor de zoekmachine. Zorg dat wat jij schrijft jouw klanten aanspreekt en dat iedere pagina een antwoord geeft op een vraag waar hij of zij antwoord op wil.

 

Video

Video is trending. Je ziet het overal en vooral Instagram-stories zijn razend populair. Even makkelijk en vluchtig - want ja, het staat toch maar 24 uur online - jouw dienst of product in de spotlight zetten. Zo simpel is het. En ook de live-video’s zijn favoriet. Vind je dat allemaal nog een beetje spannend? Begin dan bij een video over jouw bedrijf. Bouw daarna verder uit naar video’s waarin je de meerwaarde van jouw producten en diensten onderbouwd. Wij vinden het bij Studio Rodenhuis ook nog een beetje spannend. Maar ook wij gaan de uitdaging aan met Insta-stories! Volg ons en zie wat wij ervan bakken!

 

Influencers

Een eeuwenoude marketingstruc met een nieuw sausje. De influencer. Want deze manier van je marketing inzetten brengt mond tot mondreclame naar een heel nieuw niveau. Influencers kunnen je bedrijf maken of kraken. Als je de juiste vlogger, blogger, instagrammer, youtuber of whatsoever vindt die jouw merk oprecht supporten, heb je een online marketing tool die helemaal van ‘nu’ is.

 

Facebook ads

Wellicht heb je het ook wel gemerkt dat het bereik van zakelijke Facebookpagina’s afneemt. De focus ligt op betaalde content. FB-adverteren is een beetje de standaard geworden. Het vraagt wel enige kennis om dit echt goed in te zetten. Want hoe target je jouw doelgroep; wat is je campagnedoel; hoe zorg je voor goede advertenties? Twijfel vooral niet om hier een professional voor in te huren. Dat verdien je uiteindelijk terug met het effect van je advertenties.

 

Ben consistent

Veel ondernemers beginnen enthousiast met online marketing. Maar na een tijdje verzand het weer. Er liggen andere klussen die voorgaan. De inspiratie is even op. Het blijkt toch niet het resultaat te hebben wat je had verwacht. Genoeg redenen waardoor het kan stagneren. Maar het kern probleem is dat er geen goede online marketing strategie is uitgezet. Als het een vrijblijvend dingetje is, wordt het nooit een consistente tool die het resultaat gaat opleveren die het zou kunnen doen. Met een simpele social media planning houd je overzicht en kan je makkelijker jouw doel bereiken.

 

De tip van de week: Gewoon ‘doen’!

Dat is toch wel het allerbelangrijkste in online marketing. Ga aan de slag en mocht je onverhoopt een foutje maken: probeer er dan van te leren. Gaandeweg kan je jouw werkwijze en profilering altijd nog aanpassen.

Online marketing niet jouw ding? Maar zie je wel de noodzaak? Schakel een professional in. Wij van Studio Rodenhuis nemen graag deze taak voor jou uit handen.