Content is onmisbaar

Content is onmisbaar

met Geen reacties

Hoe zorg je ervoor dat klanten vertrouwen hebben in je merk en je product kopen? Een van de beste manieren is om zichtbaar te zijn. Als je iemand vaker hebt gezien, leer je iemand kennen. Zorg daarom dat jouw klanten jou leren kennen. En met social media is dat tegenwoordig heel simpel. Maar dan moet je wel zorgen voor goede content. Deze week een paar handige tips voor jouw content.

Maak doelen

Het eerste wat je wilt doen als je jouw content op social media goed wilt inzetten is een strategie uitzetten. Wie is je doelgroep en hoe ga je hun bereiken? Denk ook na over wat je wilt bereiken met je social posts. Als je duidelijke doelen hebt, kun je daar op sturen.

 

Zorg dat je er bent

Soms is het best een uitdaging om een bericht te bedenken voor social media. Dat komt vooral omdat we vaak te ingewikkeld denken. Bedenk eens hoe het gaat als je iemand op straat tegenkomt. Je groet elkaar en maakt even een praatje. Zo is het ook op social media. Niet al je content hoeft perfect te zijn. Het gaat erom dát je er bent.

 

Pak je moment

De stories op Facebook en Instagram zijn hiervoor ideaal. Het is super simpel en mensen vinden het echt leuk. En omdat je content maar 1 dag online staat, hoeft het niet perfect te zijn. Pak gewoon het moment als het moment er is.

Wat leuke ideetjes

 

Even echt geen inspiratie? 

Deze content ideetjes zetten wijzelf vaak in voor onze klanten en onszelf.

  1. Stel vragen. Deze tip staat met stip op nummer 1 want met het stellen van vragen krijg je meestal veel interactie met jouw volgers.
  2. Wees persoonlijk, laat zien wie je bent .
  3. Bedenk winacties.
  4. Maak eens een grapje; (gepaste) humor werkt altijd.
  5. Bedenk vaste thema’s zoals de wekelijkse tip van Studio Rodenhuis.
  6. Daarmee komen we meteen bij de volgende tip: deel tips & tricks die jouw klanten verder helpen.
  7. Betrek jouw volgers, vraag ze foto’s en ideeën in te sturen en deel deze met de andere volgers.
  8. Bouw een community op van vaste volgers en fans.
  9. Vertel over nieuwe producten en diensten.
  10. Hergebruik eerdere content. Dat een blog of artikel niet nieuw is, wil niet zeggen dat het niet waardevol is voor je klanten.

 

Ga door!

En als je eenmaal bent begonnen, ga dan ook door. Maak een contentkalender zodat je weet wanneer je wat wilt gaan delen. Plan je content als dat kan van te voren in met bijvoorbeeld de publicatietool van Facebook of een externe social media planner als Hootsuite waarmee je meerdere platformen kunt beheren.

 

 

De tip van de week: Content is onmisbaar

Zorg dat je altijd wat leuks (of nieuws, of nuttigs) te delen hebt. Zorg voor content. Schrijf blogs, maak foto’s en deel elk relevant nieuwtje op jouw (social) media kanalen. Laat jezelf zien en versterk het vertrouwen in jouw merk.

Content die eruit springt? Studio Rodenhuis helpt jou met je planning, content en natuurlijk de beste look voor al je social media!